نامه سرگشاده به جلالتمآب بارک اوبـامـا ریس جمهور امریکا
همایش اروپایی زنان افغانستان همایش اروپایی زنان افغانستان

 

جناب پریزدنت!

در این روزهای غم انگیز برای ملت و بخصوص زنان افغانستان میخواهم به شما مراجعه نموده و خواستار بازخواست و مجازات قانونی قاتل دهها افغان بیگناه اعم از کودکان،زنان و مردان در پنجوایی قندهار میباشم.

این حادثه دلخراش که ادامه حوادث قبلی چون بمبارانهای قریجات،ریختن بمب و به آتش بستن محافل و مراسم عزاداری،کشته شدن هزاران هموطن ملکی ما در اثر عملیات اشتباه آمیز هوایی آیساف و غیره است،وجدان انسانهای بشردوست و عادل را تکان داده است.

آقای پریزدنت!

اکنون که از بیشتر از ده سال از حضور جامعه جهانی در افغانستان میگذرد و مردم بخصوص زنان هموطن ما با امیدواری تمام برای نیل به دموکراسی،مصونیت،امنیت و بازسازی افغانستان به این اقدام جامعه جهانی مینگریسنتد دهها سوال دارند، اجازه دهید تا عمده ترین این پرسشها را به گوش شما رسانیده و مطالبه جواب را مینمایم.

_ آیا مادران امریکایی منجمله لدی اول امریکا حالت مادر افغان را که کودک اش در بسترخواب گلوله باران شده است ، تصور کرده میتواند؟

_آیا کشته شدن انسانها، ادامه جنگ و هنوزهم فعالیتهای تروریستی در افغانستان تحقق اهداف مطروحه از جانب جامعه جهانی را زیر سوال نمی برد؟

_آیا در صورت کشته شدن انسانها،فقر،بیکاری،گرسنگی،ظلم،سلاح سالاری،فساد اداری،عدم موجودیت حکومت قانونی،از دموکراسی،دفاع و رعایت حقوق بشر میتوان حرفی در میان آورد؟

_آیا یکی از دلایل عمده بی نتیجه ماندن تلاشهای جامعه جهانی در افغانستان، ضعف و فساد اداری متحدین آنان یعنی طرف افغانی نیست؟

جلالتمآب آقای ریس جمهور!

زنان افغان نگرانی و تشویش عمیق خودرا در رابطه به اعلامیه اخیر شورای علمای افغانستان که از جانب جلالتمآب کرزی ریس جمهور افغانستان هم تایید شده است، ابراز میدارند - آیا این همان برگشت به سیاست اپارتاید جنسی و زن ستیزی پدر سالارانه طالبانی نیست که جامعه جهانی وظیفه خاتمه بخشیدن به آنرا عهده دار شده است؟

_ چه تضمینی برای رعایت حقوق انسانی زنان در افغانستان از جانب جامعه جهانی و بخصوص ایالات متحده امریکا بعد از شریک ساختن طالبان در حاکمیت، ارایه میشود؟

ما زنان مسلمان افغان که لذت آزادی را چشیده ایم و برای آن قربانی بیشمارداده ایم،استقرار دموکراسی،حاکمیت قانون،بازسازی افغانستان،انکشاف و ارتقای سطح رفاه مردم،محو بیسوادی،مبارزه با مافیان موادمخدر،مقاطعه با سلاح سالاری تضمین مطمن برایتامین امنیت و مصونیت و رعایت حقوق بشر منجمله زنان میدانیم.

برای ما دموکراسی یگانه الترنتیف فوندامنتالیزم است، با استفاده از فرصت یکبار دیگر تاکید میکنیم:

ما خواهان مجازات قانونی قاتل هموطنان خود در پنجوایی و تضمین برای جلوگیری از تکرار همچو حوادث هستیم.

ما از جامعه جهانی و ایالات متحده امریکا مطالبه تضمینی برای جلوگیری از برگشت تراژیدی طالبانی و جلوگیری از نقض خشونتبار حقوق و آزادیهای زنان، داریم.

جمیله زمان انوری

ریس همآیش اروپایی زنان افغان

هالند،16 مارچ 2012

 


March 20th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها